Condiții rele în trenurile din Republica Moldova

Condițiile din trenurile din Rep. Moldova sunt mult mai rele decât cele din garniturile CFR. Cu toate acestea Ministerul Transporturilor din țara de peste Prut spune că până la anul și ei vor avea trenuri moderne, asta după ce pe ruta Ungheni – Iași a fost introdusă o Săgeata Albastră, aparținând CFR.

Doar când aude de o călătorie cu trenurile românești românul se îngrozește. Și totul pe bună dreptate. Condițiile din trenurile de rang inferior nu sunt nici de cum la standarde europene. Cu toate acestea nu ar trebui să ne plângem ci să aruncăm o privire la situația vecinilor noștri de peste Prut. Garniturile de acolo au cel puțin 50 de ani și cu toate acestea încă rulează pe șinele din Republica Moldova. Odată cu sezonul rece care tocmai a trecut, trenul vechi de pe ruta Ungheni – Iași care aparținea Căilor Ferate Moldova a fost înlocuit cu o garnitură Săgeata Albastră, aparținând CFR.

La vederea unui asemenea tren, moldovenii mergeau până la Iași doar
pentru a-l testa. De asemenea cu permisul de mic trafic la frontieră, vecinii noștri veneau până la Iași pentru a face cumpărături, orașul românesc, fiind mult mai aproape decât Chișinăul.

De când a fost introdusă noua garnitură, cursa Ungheni – Iași este mereu plină. Trenul pleacă zilnic la ora 8 din Ungheni și revine la ora 15. Biletul tur-retur costă 72 de lei moldovenești, adică aproximativ 20 de lei românești.

Trenul nu a fost retras nici până astăzi de pe acea rută. Căile Ferate din Moldova au multe proiecte pentru modernizarea trenurilor din țară. Cam așa vor arăta cele 14 trenuri de pe relațiile internaționale care vor trece prin Republica Moldova, iar primul va intra în circulație din luna mai.

 

2 Comentarii

  1. Salut. Ai un site foarte ingrijit. Poti sa-ti promoezi acest site adaugandu-l in pagina de anunturi gratuite pe viata, http://www.taman.ro Asa beneficiezi de expunere si promovare gratuita. Multumesc!

  2. Adauga Anunt spune:

    Asa da, se vede profesionalimul din cum scrii. Esti tare, ce mai…

Comenteaza